Organisatie

Organisatie

Professioneel en betrokken op lokaal niveau

 

De Buurtzuster biedt zorg en verpleging aan waarbij de menselijke maat dient als uitgangspunt. In de praktijk betekent dat lokaal georganiseerde thuiszorg, persoonlijk contact met korte lijnen en vaste, vertrouwde verzorgers/verpleegkundigen bij de cliënten thuis. Dankzij onze compacte organisatie hebben onze verpleegkundigen meer tijd voor zorg aan hun cliënten. Hierdoor wordt het contact tussen hen en onze medewerkers persoonlijk, wat de vertrouwensband verstevigt.

 

De Buurtzuster is een bewust kleinschalige organisatie die op basis van de hulpbehoefte en indicatiestelling van de cliënt professionele zorg biedt. Dankzij kleine, zelfsturende teams kunnen wij flexibel inspelen op de zorgvraag van onze cliënten.

Gedreven medewerkers

De Buurtzuster werkt alleen met deskundig geschoold personeel (verzorgenden niveau 3+, verpleegkundigen niveau 4 en 5). Zo wordt voorkomen dat er personeel aan bed komt te staan die eigenlijk voorbehouden handelingen moet uitvoeren waarvoor ze niet gekwalificeerd zijn. Onze verpleegkundigen hebben bewust gekozen voor een dienstverband in de thuiszorg, omdat zij het prettig vinden om te werken in wisselende omstandigheden. Zij halen voldoening uit het helpen van anderen, doen dit met gedrevenheid en voelen zich verantwoordelijk voor uw welzijn. Daarnaast waarderen zij de ontmoeting van mens tot mens.

 

De Buurtzuster is voor cliënten altijd bereikbaar, 7 dagen in de week, 24 uur per dag. U krijgt altijd direct iemand aan de lijn, zonder telefonisch keuzemenu.

Klanttevredenheid

De Buurtzuster werkt elke dag aan tevreden klanten. Dat wordt elke twee jaar middels een officieel klanttevredenheidsonderzoek gecontroleerd. De laatste keer is dit onderzoek uitgevoerd middels de Consumer Quality Index (CQI -een wetenschappelijk gestandaardiseerde methode om klanttevredenheid in de zorg te meten) door het bureau ZorgDNA.

 

Bekijk hier het hele rapport. (PDF)

Privacy- & klachtenregeling

De Buurtzuster heeft een privacyreglement en een klachtenreglement. Hier in staat beschreven wat we doen om uw privacy te waarborgen en hoe klachten worden behandeld.

Cliëntenraad

De Buurtzuster heeft een cliëntenraad bestaande uit cliënten of vertegenwoordigers van cliënten. De cliëntenraad komt eenmaal per kwartaal bij elkaar.

 

Voorzitter: mw. J. de Boer

clientenraad@thuiszorgdebuurtzuster.nl (actief per 03-09-2018)

Meer weten?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Bel ons onder telefoonnummer 06 – 20 555 542. Een e-mail sturen kan ook, naar info@thuiszorgdebuurtzuster.nl.